FS NEWS

26.08.24

Allerede nu er der bare så meget nyt at berette. Første skoledag forløb så dejligt med stort fremmøde af forældre og bestyrelsesmedlemmer. 0. årgang havde første skoledag mandag eftermiddag, og det har vi evalueret på. Det kunne have været bedre med søndag eftermiddag eller at rykke alles første skoledag til tirsdag, for vi manglede 0. årgang om morgenen, da vi sang skoleåret i gang.

Vi har haft Nordlys på rystesammentur i Fun Farm, og det var en stor succes. I dag har 7. været i Aalborg Zoo. Karlsvognen har været på tur til Sønderlev, Lønstrup og Vennebjerg/Vennebjerg Mølle. Nordlys har været online med Grønland og Færøerne sammen med en masse andre danske skoler, og Mælkevejen har bare klaret det godt at være i skole i 14 dage og har oplevet en masse sjovt sammen både indenfor og udenfor.

Vi har haft forældrearbejdsdag med stor opbakning, så vi har tænkt os at lade skoleårets første forældrearbejdsdag ligge efter skolestart. TAK for dét! I løbet af forældrearbejdsdagen skiftede fire små væsener bopælsadresse fra Højene Skole til Friskolen Skallerup. Det er fire axolotler, der er lånt ud til os i et år. Det er vi bare SÅ spændte på! De klarede flyttet flot og har været vældigt nysgerrige i dag – i hvert fald de to af dem. Der er tre grå og en hvid/lyserød. Den hvide/lyserøde hedder Ulla, men de andre må vi selv finde navne til, så det bliver spændende!

TAK for en god opstart hele huset rundt.

23.06.24

I fredags drog Mælkevejen og Karlsvognen afsted til dyrskuet. Mælkevejen var afsted med bus, en lærer en pædagog og en frivillig friskoleforælder – TAK for hjælpen! Karlsvognen drog afsted på cykler, og det udgør en slange af cyklister, som langt overgår “Ti små cyklister”, men heldigvis er der generelt ikke nogle sammenligningspunkter med den sang, for vi får alle med os frem til destinationen. Vi havde en rigtig dejlig dag med høj sol og godt humør – både på Mælkevejen og på Karlsvognen. Hjemme på friskolen boltrede Nordlys sig. 9. årgang havde deres sidste prøve torsdag, 7.-8. har afsluttet prøve i det praksisfaglige område, og der blev ryddet op og smidt ud, så der kan komme ny luft ind til et nyt skoleår! Tænk sig, at vi nu kun har 5 skoledage tilbage.

08.06.24

I går aftes afholdt vi dette års sommerfest. Det var bare en fantastisk dejlig aften! Det var så godt et billede på, hvad vi kan sammen. Det var en sommerfest, der bare emmede af fællesskab, hjælpsomhed og hyggeligt samvær. TAK for deltagelse og TAK til de forældre, der trak det store læs med mad, drikkevarer, kaffe/kage, klargøring og oprydning.

05.06.24

Her i dette blogindlæg vil I kunne følge med i de seneste nyheder, som er af lidt “lettere” karakter end opslagene i Lederen. Her vil I kunne læse om en tur, et indkøb, en udflugt, en gave eller andet nyt og spændende. Det kan være en pædagog, der ønsker at fortælle en nyhed, eller en lærer, der har noget på hjerte. Det kan også være en elev, et elevråd eller et stamhold, der har lyst til at dele noget med jer. Det kan også være et forældreråd, der har lavet noget spændende. Følg med i denne nyhedsblog med et navn, som engang prydede forsiden af et lille skoleblad lavet af elever med nyheder fra skoledagen.