Karlsvognen

3. – 6. årgang

Karlsvognen er Friskolen Skallerups mellemtrin og er tilsammen 57 elever (3.-6. årgang), der i det daglige undersøger verden ved hjælp af temabaseret undervisning.

Vi arbejder meget projektorienteret i grupper og udvikler kompetencer i blandt andet fremlæggelser og produktudvikling.

Naturen er et vigtigt omdrejningspunkt i vores dagligdag, og vi flytter undervisningen ud, når det giver mening.

Det er fedt at have så mange venner samlet på ét sted. Tænk, hvis jeg gik i en helt almindelig klasse – så ville jeg kun have halvt så mange!

Elev på 3. årgang på Karlsvognen

Livet i Karlsvognen

Vi bor i et dejligt stort lokale lige ved siden af fællesrummet. Der mødes vi som oftest om morgenen efter morgenmotion og morgensamling. Der bliver sagt godmorgen, vi bliver prikket af i protokollen og får en fælles gennemgang af dagens program. Programmet står som regel på tavlen allerede fra morgenstunden, så måske har man nået at læse den, inden dagen begynder.

Man har sin egen faste plads i klassen, men vi sidder som regel ikke på pladserne ret længe. Efter motion og samling fortsætter vi for det meste med læsetid, inden den temabaserede undervisning går i gang.

22. april 2024 – 26. april 2024

Emneuge 3