Trafikpolitik

På Friskolen Skallerup har vi udarbejdet en trafikpolitik, som gradvist skal implementeres i det daglige. Et af vore konkrete mål er blandt andet at undgå trafikkaos foran skolen om morgenen. Det skal øge sikkerheden for alle, men særligt de bløde trafikanter. Derfor beder vi alle om at parkere ind mod hækken, når man afleverer i stedet for at holde og læsse af foran Børges Passage. Endvidere beder vi alle om at bakke ind i “båsen” – det giver et langt bedre overblik, når man forlader parkeringspladsen igen.

Skal man holde stille på parkeringspladsen i længere tid, vil vi sætte stor pris på, at man slukker motoren, så den ikke holder i tomgang og lukker unødvendig os ud. Det er et ansvarligt signal at sende vore børn og unge, at vi er bevidste om, hvilke små skridt vi i det daglige kan tage for at passe på miljøet. Vi går forrest og viser vejen. Hold i en bås, bak ind med mås, os er det rene vås! På forhånd tak og på glædeligt gensyn ved vores dejlige friskole.

Tilbage til oversigten