Hero banner

Side titel

Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst.

Overskrift – Lille

Overskrift – Normal

Overskrift – Forstørret

Overskrift – Medium

Overskrift – Stor

Overskrift – Kæmpe

Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika.

Tekst og medie

Dette er et statement. Dette er et statement. Dette er et statement. Dette er et statement.

Hr. statement

Bloggen

2. maj 2024

Tilfælde af børneorm

Der er konstateret et tilfælde af børneorm på friskolen. Måske er kilden på Karlsvognen, men da der er mange søskende, er det ikke nødvendigvis kun her, der skal opmærksomhed på udfordringen, så hold øje!

30. april 2024

Rettelse til skolekalender

Der er nogen, der har i kalenderen, at vi har arbejdsdag på lørdag. Det fremgik af den papirkalender, der blev sendt hjem før sommerferien. I mellemtiden har vi meddelt, at den blev flyttet til den 13/4, da den 4/5 blev den nye konfirmationsdag i dette skoleår. Derfor er der ikke forældrearbejdsdag på lørdag.
KarlsvognenMælkevejenNordlysSøløven

30. april 2024

Karlsvognen på tur torsdag

Som der også står i temaskemaet, tager Karlsvognen på tur til Tornby Klitplantage for at finde slåenkrat. Vi arbejder fortsat med diverse lokalområders særlige kendetegn. Der er helt almindelig mødetid, og vi kører med bus.
Karlsvognen

23. april 2024

TAK!

Vi glæder os utroligt meget over al den hjælp, I har tilbudt i forbindelse med lejrskole i Mosbjerg. Der er takket ja til 42 pladser i bil fredag, 18 lasagner, fingergrønt og kager/boller til eftermiddagsservering. Hvor er det bare skønt! Af hjertet TAK! Vi glæder os til 2-3 dage på en venskabsfriskole i et nyt lokalområde. Vi er hjemme på Friskolen Skallerup senest kl. 15 på fredag. Så må I forsøge at hygge jer uden børn derhjemme 😉

9. maj 2024 – 10. maj 2024

Kristi himmelfartslukket

BørnehavenVuggestuen

14. maj 2024

Brobygning

BørnehavenKarlsvognenMælkevejenNordlys

17. maj 2024

9. årgang sidste skoledag

22. maj 2024

Brobygning

BørnehavenKarlsvognenMælkevejenNordlys

Bodil Møller Jensen

Skoleleder, lærer og læsevejleder

Jeg nyder at være på en skole, hvor man hver dag kan nå at se alle eleverne, selv om man ikke skal undervise dem. Jeg holder af at give eleverne gode læringsoplevelser både ude og inde, at vise undere og at medvirke til gode læseoplevelser for alle aldre. Jeg kan rigtigt godt lide Astrid Lindgrens ønske for sine bøger, som lød:

”… det eneste jeg tør håbe er, at de måske kan bidrage en lille bitte smule til et menneskevenligt, livsvenligt og demokratisk grundsyn hos børn, der læser dem. Også bøger, der ikke vil noget andet end at give en ren læseoplevelse, bør findes. ”Tak for at De forgyldte en dyster barndom”, stod der på en lille lap papir, som en ukendt kvinde stak mig engang. Det rækker for mig.”

Adam Mowen

Pædagogmedhjælper i SFO/klub

Igennem årene har jeg beskæftiget mig med lidt af hvert; byggeri, mad og kunsthåndværk. Nu får
jeg tjansen at give mine erfaringer og viden videre til børn/unge i Sfo/Klub – det glæder jeg mig til.

Helle Walker Thomsen

Lærer

Jeg blev færdiguddannet lærer i 2004. Her på Friskolen Skallerup underviser jeg primært i indskolingen, og mine interesseområder er begynderlæsning, dansk, engelsk, madkundskab og musik.