Hero banner

Side titel

Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst. Tekstboks, dette er en tekstboks, den er fuld af tekst.

Overskrift – Lille

Overskrift – Normal

Overskrift – Forstørret

Overskrift – Medium

Overskrift – Stor

Overskrift – Kæmpe

Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika. Tekst inde i en harmonika.

Tekst og medie

Dette er et statement. Dette er et statement. Dette er et statement. Dette er et statement.

Hr. statement

Bloggen

FS NEWS

Lederen

22. maj 2024

HUSK sommerfesten 🙂

Vores sommerfest er i år ikke en temasommerfest, hvor vi viser en musical eller kommer hjem fra en cykeltur på 50 km, som vi gjorde sidste år. I år mødes vi, spiser noget mad, hygger os og snakker med hinanden. Der vil være nogle forskellige ting fra årets løb at se inde på skolen. Det overordnede tema for festen er dog HYGGE OG KÅR. Kom og få en snak, en bid mad og en festlig fredag fra 17.30 til 20.30 – der er en mere formel invitation på vej med praktiske oplysninger. Hold øje med vejrudsigten, for vi vil bare så gerne sidde ude og spise næsten uanset vejret, så måske skal den store trøje og det uldne tæppe med, når solen går ned bag skoven. Vi GLÆDER os til at se jer!

13. maj 2024

Arbejdsplan

Arbejdsplanen er til den 14. juni. Der er kun lektier i STAV-bog. De andre lektier er ikke i bøger, men i Docs. Følg den nye arbejdsplan her på intra eller i Classroom. Skriv endelig og spørg, hvis der er anledning til spørgsmål og behov for hjælp.

13. maj 2024

Cykelbanen

Elevrådet har ønsket, at man må bruge cykelbanen i frikvartererne. Vi har på lærermøde besluttet, at 4.-9. årgang må bruge den i 12-frikvarteret om tirsdagen og i 10-frikvarteret om torsdagen. Det er på egen cykel og egen hjelm. Det er samme frikvarterer, som Legepatruljen bruger sammen med Mælkevejen og 3. årgang.

21. marts 2024

Legepatrulje

Som et nyt tiltag starter 6. årgang Legepatrulje op efter påskeferie. Mælkevejen og 3. årgang skal deltage tirsdage og torsdage i hhv. 12- og 10-frikvarteret. Vi glæder os over, at de store elever på Karlsvognen kan hjælpe de yngste af friskolens elever med at lege nogle sjove lege, så vore elever hele tiden bliver endnu bedre til at lege sammen på kryds og tværs af årgange og for at styrke de gode fællesskaber.
KarlsvognenMælkevejenNordlysSøløven

Bodil Møller Jensen

Skoleleder, lærer og læsevejleder

Jeg nyder at være på en skole, hvor man hver dag kan nå at se alle eleverne, selv om man ikke skal undervise dem. Jeg holder af at give eleverne gode læringsoplevelser både ude og inde, at vise undere og at medvirke til gode læseoplevelser for alle aldre. Jeg kan rigtigt godt lide Astrid Lindgrens ønske for sine bøger, som lød:

”… det eneste jeg tør håbe er, at de måske kan bidrage en lille bitte smule til et menneskevenligt, livsvenligt og demokratisk grundsyn hos børn, der læser dem. Også bøger, der ikke vil noget andet end at give en ren læseoplevelse, bør findes. ”Tak for at De forgyldte en dyster barndom”, stod der på en lille lap papir, som en ukendt kvinde stak mig engang. Det rækker for mig.”

Adam Mowen

Pædagogmedhjælper i SFO/klub

Igennem årene har jeg beskæftiget mig med lidt af hvert; byggeri, mad og kunsthåndværk. Nu får
jeg tjansen at give mine erfaringer og viden videre til børn/unge i Sfo/Klub – det glæder jeg mig til.

Helle Walker Thomsen

Lærer

Jeg blev færdiguddannet lærer i 2004. Her på Friskolen Skallerup underviser jeg primært i indskolingen, og mine interesseområder er begynderlæsning, dansk, engelsk, madkundskab og musik.